mandag 25. juni 2012

St.Hans ballett med Storlomen...

Et mer fantastisk St.Hans vær kan jeg ikke huske å ha opplevd! Med rette så kalles det den lyseste natta, og her oppe i Nordorge tok den kaka i år!
Det måtte feires på mange måter, og kl 04.00 tok jeg den trofaste bilen min fatt, og "kjørte meg en liten tur". Mye var så utrolig vakkert, selvom blomster og vegetasjon er kommet veldig seint i år.
Og plutselig: Her er det samling på vannet...
4 Storlom ligger og måler hverandre opp og ned.
Det er ikke sjangs å komme usett "ned" til vannet, så jeg tar en sjefsavgjørelse, legger meg i veigrøfta, mellom løvetann og autovern......
Det gule på bildene er Løvetann. Det skoddeaktige er autovern, og resten er den vidunderlige varkre, sky Storlomen i all sin prakt.











En bedre avslutning på denne natta/dagen kan jeg ikke tenke meg!


5 kommentarer:

Kathrine sa...

Vakkert! Storlom har jeg bare sett en gang, i Jotunheimen der den dykket noen meter unna teltet.
Lofoten er flott ja. Har feriert der to somre på rad, og kommer tilbake:)

mvh Kathrine

Espen Bergersen sa...

Autovern...akkurat ja, trodde det var tåke :o) Flere flotte bilder her!

Sommerhilsen fra Espen

Ottars fotoblogg sa...

Fine bilder av storlomen i praktdrakt, fint lys og flotte farger.

Ottar

Rune Olsen sa...

Flott lys og farger i alle bildene :-)
Flott serie!
Rune

Knut Børge Strøm sa...

Fine bilder av en eksklusiv og vakker fugleart. Likte samtlige godt, med vakkert lys og duse omgivelser.

Knut Børge